- Hem
- Kommunicera Göteborg
- Evenemangs- och destinationskampanjer
- Höstkampanj 2022
Höstkampanj 2022
Fokus på utbud
Årets höstkampanj har som mål att öka intresset för att resa till Göteborg i höst och bidra till att stärka varumärket för destination Göteborg. Vi vill skapa en sammanhållen känsla av stadens höstutbud och händelser. Målgruppen är primärt tillresande vardagssmitande livsnjutare där vi har extra fokus på familj i vissa delar. Redan under september kommunicerar vi höstens reseanledningar i våra olika kanaler och har bland annat en matig sida på goteborg.com Höst i Göteborg 2022 – som bidrar med massa tips om vad man kan göra i höst.

PR-aktivering som skapar uppmärksamhet
Kommunikationen kommer att intensifieras i samband med kampanjstart i början av oktober. Kampanjen kommer bestå av två delar. En del där vi fortsätter att berätta om det breda utbudet som finns i Göteborg under hösten inom ramen för kultur, mat, musik, höstlov med mera. Denna del av kampanjen går primärt i köpta och egna digitala kanaler. Vi gör även en PR satsning i samarbete med Göteborg City Shopping där vi försöker skapa intresse att besöka Göteborg City under höstlovet.
