Hoppa till innehållet
Choose language

Höststaden Göteborg

Höststaden Göteborg är en plats för människor att fylla på reserverna och förgylla vardagen. Det är en tid för omstart och en tid för sådant som ger oss mer kraft. Göteborg är en destination att besöka även under höstmånaderna och tillsammans som destination kan vi hjälpas åt att skapa den perfekta höstkänslan för både besökare och boenden.

Bli en del av höststaden

Ju fler aktörer som kommunicerar samma budskap, desto större blir attraktionskraften och desto mer sammanhållen blir även stämningen. Höststaden är något hela destinationen är med i, och vi hjälper varandra och besökare när vi kommunicerar med samma tonalitet. Exempel på hur tonaliteten under Höststaden kan se ut illustreras i den kursiva texten nedan, här kan vi även se hur konceptet fyll på används i en kontext:

Hösten är lika med rutiner. Det är helt enkelt en tid då vi behöver fylla på reserverna för att orka med. Det är en tid för omstart och en tid för sådant som ger oss mer kraft. En tid för att fylla på med ny energi. Fylla på med ny inspiration. Ett sätt att göra det på är att upptäcka Höststaden Göteborg. Här kan du fylla på med nya sätt att äta, nya sätt att återhämta dig, en ny sorts egentid och nya vyer. Med dig hem får du helt enkelt sådant som kan inspirera till nya vanor.

Använd hashtag #höststaden

Ett annat sätt att bli en del av Höststaden är att använda #höststaden och dela era bästa höststunder på Instagram. Materialet taggat med hashtagen delas sedan på goteborg.com, där färgglada höstlöv, mysiga fikastunder, härliga hotellvistelser och fantastisk mat samsas.

Nedan finner du även kommunikationsmaterial i tryck, webb och sociala medier som kan användas tillsammans med eget material. Att staden och näringslivet kommunicerar med samma koncept skapar synergier och ger mervärde för besökaren.

Stämpel

Ladda ned stämpeln nedan för användning på webb eller tryckt material.
Höststaden-Logotyp.zip

Sociala medier

För användning av stämpel på Instagram Stories finns den tillgänglig i appen som en GIF.

Om du istället vill placera stämpeln på en bild kan du ladda ned GIF-filen till mobilen nedan.
Höststaden-logotyp.gif

Vid eventuella önskemål gällande ytterligare material, kontakta jonas.larsson@goteborg.com. Vid behov av bilder hänvisar vi till vår bildbank som du hittar på länken nedan.
Bildbanken

Varför finns höststaden?

Syftet med Höststaden är att skapa en röd tråd och en sammanhållen känsla av stadens höstutbud och händelser. Vi vill tillsammans få fler att inse värdet av att åka till Göteborg, även utanför sommarmånaderna. Göteborg är en härlig destination på hösten, och genom Höststaden önskar vi lyfta det mysiga i att fylla på med ny kraft och energi inför vintern just här. Ju fler vi är som sprider detta budskap, desto gemytligare blir stämningen för både boende och besökare.

Stadens kommunikation

Stadens övergripande kommunikation är koncentrerad kring begreppet fyll på med nya vanor med höststaden Göteborg som avsändare.